poniedziałek, 19 grudnia 2011

fw20 19.12.2011

W nawiązaniu do oznaczeń falowych które przedstawiłem pod wczorajszym wpisem na prośbę MAT-a, które to wyglądały tak:
Chciałbym zauważyć, że maximum dzisiejszej sesji wypadło idealnie na wskazanej kresce, co było podstawą do gry S intra. Zresztą w czasie sesji na czacie dałem rysunek uaktualniony w momencie gdy znajdowaliśmy się właśnie przy maxach sesyjnych. Dostaje maile z pytaniami czy to już początek dużego ruchu w górę itp. Mamy wyraźny układ spadkowy (sekwencja szczytów i dołków co w każdym wpisie  staram się dobitnie zasugerować) nie wiem skąd przeświadczenie o tym dużym odbiciu. Jeśli będą do niego przesłanki będę się starał o tym napisać. To tyle tytułem wstępu. Teraz przejdźmy do dzisiejszej sesji. Wszystkie kreski oporowe pozostają jak były we wczorajszym wpisie tam zupełnie nic się nie zmieniło gdyż kolejny szczyt wypadł niżej,  a teraz przyjrzyjmy się na wykresie m30 czy w ogóle widać jakieś szanse na odbicie:

Tutaj widzimy jak dzisiejszy szczyt ładnie uderzył w kreskę oporową. Zakładałem, że może to być górne ramie klina zniżkującego po którym może przyjść odbicie jako korekta ruchu od 2313. Widzimy, że dolne ramie zostało wyłamane (charakterystyczna cecha klinów kończących) ale niestety nie było zdecydowanego powrotu do środka figury. Do tego zamknięcie wypadło idealnie w rejonie dolnego ograniczenia więc tak naprawdę dopiero wybicie górnego ograniczenia powie nam, że mieliśmy do czynienia z taką figurą. Górne ograniczenie przebiega w rejonie 2164 obecnie. W mojej ocenie nawet jeśli do tego dojdzie to będzie to tylko ruch korekcyjny po którym powinna przyjść kolejna silniejsza fala spadkowa (jeśli już w niej nie jesteśmy). Rynek zachowuje się bardzo słabo na tle np indexu S&P czy chociażby DAX także miejmy to na uwadze. 

1 komentarz:

  1. Tytułem uzupełnienia dodam jeszcze, że tak jak sugerowałem kilka dni temu wg techniki ichimoku dalej główny opór to 2230 jak widać od tamtej pory nie został on ani razu naruszony (maxima wypadały pod nim w okolicy 2221).

    OdpowiedzUsuń